Punk-Trail Fonollosa, única

Un altre repte començava a treure el cap, després de la gran Portals i del Cross d'Artés de 10km i la Cursa dels Cobardes de 14km tocava una gran "cursa", ho poso entre cometes perquè no és una cursa, sino un circuit per fer el cabra per la muntanya !

No havia participat mai en una Punk-Trail i així que em vaig anar informant del que em podia trobar, i la primera conclusió va ser: bon rotllo; lo segon, patiment. Però que més és pot demanar? Recorregut curt de 13km i llarg de 23 km... evidentment s'ha de fer el llarg ! jeje Vaig agafar-me la "cursa" amb moltes ganes i el 12 de Maig (per fi) va arribar.


Vaig arribar a Canet de Fals (localitat propera a Manresa) amb el temps just per anar a buscar el "dorsal" (com veieu tot en aquesta "cursa" va entre cometes, és diferent!), el dorsal era un petit paper plastificat amb el logo de la Punk per tal de saber que estaves fent la Trail i adquirir la botifarra final. Per tant, era una "cursa" no competitiva en que el crono va quedar en últim lloc. Sense gairebé escalfar, solsament les corregudes que em vaig fer del cotxe a l'entrega de dorsal i al revés, i sense enterarme gaire de l'ambient global el toc de sortida de la Trail estava a punt de sonar.

Sin quererlo ni beberlo em vaig situar al principi de la sortida i... A córrer !! Baixada vertigionsa pels carrers de Canet de Fals, travessar la carretera i... OH LA LA !! Esto que es lo que es?? pujada casi en vertical pel pas de les torres elèctriques que baixaven de la muntanya, en definitiva: camí més curt per arribar a d'alt amb la pendent més pronunciada, això em pasa per no memoritzar-me del tot bé el perfil ... en fi, i que més dona? L'ambient festiu ja el començava a notar entre tots els corredors que tot i no poden respirar deixaven anar alguna paraula d'ànims i la música i bojos animant al "cim" també es començava a fer resó. Als últims metres i música resonant que et tornava les forces !!

A partir d'aquí un seguit de camí rodat i ràpids corriols de pujades i baixades no molt pronunciades on els dos circuits, curt i llarg, es bifurcaven per retrobar-se més endanvat, comencem a deixar passar corredors que tot i dir tranquila, no hi ha pressa !! els deixava passar... cadascú al seu ritme que queden molts km's i s'ha de dossificar bé !! Pel camí adelanto a unes companyes que feien la versió curta caminant, quatre comentaris ràpids entre rialles i a seguir corrent. Primer avituallamient al km 6, amb forta ambientació i un noi disfressat de ... noia? bueno, d'algo jeje I el Highway to Hell de AC/DC sonant d'alló més, motivació per un tub !!

Sí fins ara havia estat tot flors i violes: todo lo que sube tiene que bajar ! Després d'una volteta interesant per corriols i tornar a passar a prop de 500 m del 1r avituallament, comença la primera de les grans baixades en trialera: fantàstica !! Adrinalina? això es poc jeje Veient de tot mentres baixes, gent més precabuda per intentar no caure, d'altres saltan com cabres i si cauen cauen i d'altres un mix d'ambdós, particularment em concider-ho de l'últim grup, doncs m'agrada disfrutar però tampoc trencar-me coll i barres !! Perquè pujar al Dragon Khan tenint trialeres tan guapes com aquestes? jeje Final de baixada al km 10 i segon avituallament, aquest cop amb una mica de sòlid i alguna xuxeria per enduir-se'n a la boca.


A partir d'aquest tram els companys de cursa varen ser constants, un parell d'homes sobradíssims que s'anaven entretenint fent fotos, acompanyats d'una noia que nose com podia correr si es va passar tota l'estona rient !!, una altre noia que ara em pasava ella, ara jo i així durant tot el recorregut restant. Es va formar un petit grupet que entre uns i altres ens anavem "empenyent" entre rialles i anècdotes, què millor per còrrer? Petits detalls que a vegades trobes a faltar en les curses competitives.

Deixem el segon avituallament endarrera, uns quants metres de planer i comença la forta i intensa pujada cap a Collbaix ! La tenim d'iniciar amb una petita pujadeta amb una corda, també era opcional fer-ho sense, però a cadacual el seu estil ! Afluixem una mica el ritme i pugem caminant per no cremar-nos i desgustar el paissatge si podiem desclavar els ulls del terra per no menjar-nos cap pedra, i... frustració !! Ooohh em pensava que arribavem fins d'alt de tot de Collbaix ! Però no, ens desviem per un corriol... un corriol ràpid i divertidíssim ! Com es nota que no és la meva zona d'entrenament jeje M'ho vaig passar pipa en tooooootaaaa la llarga baixada de Collbaix, allà si que em vaig deixar anar i si caic.. doncs ja estaré al terra, més avall no aniré ! jeje S'ha de disfrutar ! 


Acabem la baixada entre senders i camins rodats, avanç d'arribar a la carretera de Sant Joan de Vilatorrada a Canet de Fals, en un trencall d'una masia tot de gent al balcó ens indica la curva tancada per no perdrens, gràcies !!, i casi al km 15 tercer avituallament, el pobre noi que hi havia no donava l'abast en omplir gots d'aigua i patapum ! tota l'aigua per sobre la taula! Tranquil me la bec tal qual va caient d'allà !! jeje Ens hidratem una mica, travessem la carretera i uns quants centenars de metres ens deixen respirar en tranquilitat, ni pujades ni baixades, els faig en solitari ... i en el lloc més senzil de tot el circuit m'equivoco !! Un aplaudiment per mi !! jeje Tiro recte pel camí rodat fins que m'en adono de que no hi ha cap senyal, fantàstic! Torna a endarrera... no pasa res, han sigut en total uns 400 m turístics ! 

He perdut a totes les cares familiars que m'han acompanyat en els últims 10 km, comença la penúltima pujada de Moncunill, just al inici una noia em comenta que pasi davant seu i amb casi l'últim suspir del pla m'anima amb un vinga fota-li canya ! paraules reconfortants ! Comencem la pujada xino-xano, reservant les forces, i en pocs metres localitzo una de les noies que m'havia acompanyat casibé tota l'estona, a partir d'allà fem una gran cursa conjunta entre les dues, donant-nos forces mutuament comentant els corriols, oju cap! oju baixada! oju ... !! Arribem a d'alt de Moncunill i un agradable sender serpant fa una baixada molt agradable fins arriba al últim avituallament dels Koala's, km 18, un ambient festiu a més no poder, música, disfresses i oju al detall, un sofà ! Increible, de les coses que m'hagués pogut imaginar de veure en una trail, la última hagués estat un sofà al mig del no res casi !! jaja Un 10 ! 


Agafem forces per l'últim tram, ja queda menys ! Quina pena, amb lo bé que m'ho estic pesant ! Recuparem líquid, sólid i sucre i sant tornemi ! Més baixada per corriols i un petit trenca-cames per amanitzar els últims km, com també el fabulòs altaveus situat al mig del bosc, amb un nen fent de Dj jeje música molt molt necessària per agafar forces morals i realitzar la última gran pujada !! Ara si, després d'aquesta "pujadeta" a rodar, semblava que les forces començaven a estar sota mínims en la pujada però això va pasar en segon pla en arribar a d'alt i iniciar la baixada per camí rodat ample, ara si que sí, con faldas y a lo loco lo que les cames donin i cap a Canet !! En l'inici de la baixada vaig deixar una mica endarrera la meva companya de fatigues i vaig adelantar a uns quants homes i nois que semblava que no les teninen totes amb ells i les cames els i pasava factura. 

S'acaba el camí rodat, entrem en un curt i petit sender que va a parar a un carrer de Canet i batabum ! Pujada final de uns miserables 50 m molt dolorosos en aquell moment !! jaja però ja estava, uns metres en pla i altre cop baixada, planer i l'arribada al davant !! Fabulós, fantàstic !! Em giro, i em trobo la meva companya de fatigues fent l'últim pols amb un noi que s'els i escapaven les forces per les rialles, arriba i l'abraço per la companyia, els ànims i tot !! jeje


M'escabulleixo entre la gent, em retrobo amb cares conegudes i familiar, comentem la jugada, i deixeu-me respirar que vull la meva botifarra i la samarreta de la Punk de Salelles !! jeje Bec una mica d'aigua i començo a menjar però el meu cos no estar per això... crec que després de gairebé 4 h sense anar al sr WC desde que vaig sortir de casa..  convenia anar-hi !! jeje


"Cursa" divertidissima, apassionant, bon rollo en cada km, gent magnífica, organització perfecte... que més es pot demanar?? Genial ! Amb ganes de la propera Punk-Trail !! Gràcies PUNK-TRAIL de FONOLLOSA !

NOTA: Gràcies a tots els que us ve apuntar perquè era gratuita i al final no veu ni fer acte de presència, si no teniu ni tants sols la intenció de venir no feu perdre temps i diners a gent que s'esforça perquè events com aquest siguin possible amb recursos ben limitats. Obviament el gràcies és amb sarcasme.

Us deixo l'enllaç de la meva Punk-Trail, amb 400 m turístics inclossos:

No hay comentarios:

Publicar un comentario