V Duatló de Muntanya del Solsonès 2013

Des de fa anys he dedicat un mínim de temps a la setmana a realitzar sortides esporàdiques en BTT, diuen que es bo convinar diferents esports, i com que la natació (tot i que em convindria bastant per l'esquena) no és el meu fort i la meva espatlla fa estil lliure quan li ve en gana, finalment vaig desistir de tirar-me a la piscina, i mai millor dit, i dedicar més temps a la BTT.

Arrel d'anar sortint més i més en bici i finalment dedicar setmanalment una sortida com a mínim d'uns 20 a 40 km, el gusanito de probar noves proves dia a dia es feia més present, deliberant entre curses destinades complement en BTT o duatlóns em vaig encaminar cap a la segona, ja que almenys, en una de les dues modalitats (btt-run) em sentiria a gust ! jeje
Una de les sortides setmanals
Modo búsqueda ON i desgranant duatlons en que podria participar vaig trobar la 1ra Duatló de Muntanya de Sant Vicenç de Castellet, al costat de casa i per terrenys més o menys coneguts. Pensant i revisant molt bé el recorregut que consistia en 24km BTT - 10km Trail - 9km BTT i uns traçats que combinava corriols i camins rodats feien bastant gustosa la duatló, així que anímo a un company més a participar, i de pas els cheerleaders particulars a venir, m'apunto a la SENYORA duatló ! 17-11-13 recordaré aquesta data per la resta de la meva vida !! Amb ganes al 100% sortida de la duatló i som-h..i.i...i i que és això?? Resultat: tot ben ple de fang  i tram de 24km casi en una totalitat de corriols tan de pujada i sobretot amb baixades amb tecnicitat bastant elevada, amb un parell aconsegueixo arribar a la transició, però els de l'organització em diuen que ja no em deixen sortir, per 5 minutets ooohh !! Bueno, en altres casos m'hagués cabrejat però en aquest cas no, estic molt orgullosa d'haver fet aquests 24 km d'un nivell tècnic por la nuves per mi !! Experiència al sac i amb el gusanito encara més neguitós que avanç ! M'havia precipitat a escollir duatló, de tot s'aprén i ves per on aparèix la Duatló del Solsonès.... revisant circuit i perfecte !!! "Tot" pista per BTT ! Pa allà que anem !!!
Moment avanç de la sortida
Sortida de la 1ra Duatló de Sant Vicenç de Castellet
1 de Desembre, dia assenyalat per celebrar la V Duatló de Muntanya del Solsonès en un indret ben especial, el pantà de Sant Ponç, composta per uns 6km trail - 24km btt borejant el pantà - 4km trail i amb uns 130 participants, deu ni do! Tot el xiringuito de l'organització i els boxes estaven situats a peu de presa del pantà, arribem seobre les 9h i menys mal que fa solet, perquè a -1ºC no dona moltes ganes de sortir del cotxe!! Jeje Vaig a buscar dorsal, comprovo l'estat de la bici, m'agafo els trastos per portar als boxes i cap a dins, no trobo el número de dorsal per enlloc, where is my number ?? ok, havia passat per davant un parell de cops i ni flapa !! jeje Nervis al poder ! Toca anar al lavabo per alleugerar pes... o tot el que sigui possible, li fem un petonet al Jan que espera impacient a dins la box, el Rafa em diu que em figui un cohet al cul sino no em fa cap foto i a escalfar una miqueta !
Pantà de Sant Ponç
La meva petita a boxes
S'acosten les 10:30h i ens anem apropant a la sortida, tots ben apiladets i amb un fort olor a reflex i MEEECC!!! A córrer !!! Ens posem en marxa amb un bon ritme de run, però calmadet que el tram enganya i de cop ve la pujadeta, xino-xano i anar fent, em col·loco entre les altres noies ben vestides amb el mono de triatló i jo bueno.. com una cursa normal i corrent ! jeje 1r tram de pujada fet i seguint-li el cul a un parell de noies i apareix un punt a favor meu: baixada en corriol una mica tècnic, olé! Es veu bastant clar que les noies no tenen molt per mà aquest traçat de terreny i aprofito per deixar-me anar i demanar pas pas! jeje 2na pujada i apreto una mica ja que es bastant continuada però sense un desnivell pronunciat, fins arribar a l'última baixada, a volar !! Gir brusc a l'esquerra i arribem bé a la transició, primer tram de 6km fet !
Som-hi !!
Final pujades 1r tram trail
Última baixada trail

Arribada a la 1ra transició
Canvi ràpid de cales, i col·locació de casc i a donar-li els pedals !! El Rafa em comenta que vaig 6a en total de noies, uou !! Toca apretar el cul ! Arranquem cap el 1r tram i casi únic però bastant continuat de forta pujada... padela que padelaràs ens agafem amb una altre noia que em deixa a mi a davant fent de llebre (no es que m'agradi molt, pero bueno), acabem la pujada i un dels control ens comenta que ara ens toca rodar, pos si !! preciós tram a tota pastilla !! uouuu adrenalina a saco !! però cuidaaaaaaoo !! curva tancada a l'esquerra que en prou feines l'agafo bé i si em descuido em foto a dins els camps ! jeje Anem xerrant amb la noia, també era la seva 2na duatló !, i m'en adono que la roda delantera comença a fer coses rares amb la direcció, un parell de km més i el que temia: roda punxada ! 10 punts!! Li dic adéu a la noia que ja m'havia agafat uns quants metres d'avantatge, em paro, inflo el que puc per haviam si puc fer alguna cosa avanç de canviar la càmara i el que faltava ! Baixada pronunciada i amb terreny rocos i petits saltirons, ideal portant la roda com la porto !! Apa doncs, cap avall... sort que al final hi havia una parella de control i em presten una bona manxa, inflada de roda apunt d'explortar i a partir d'ara a resar que arribi a la transició, entre les dues parades tècniques he vist com em passava bastant gent ... :/ . Continuo pedalnt i pensant que no s'acaba mai el llac !! Desitjant arribar a l'altre riba del pantà, finalment arribem al creuament a l'altre riba per el pont de la C-26 i sorpresa !! Tram de pujada en trialera, perfecte per acabar de petar les cames ! Ja que potser no és una duatló de desnivell molt pronunciats però si una bona trenca-cames. Pujo com puc i el quàdriceps dret comença a fer el tontàina, no em pot pasar alguna cosa bona?? S'acaba la "infernal" pujada, passem un tram d'una petita cantera, creuem novament la carretera, i un bon noi anuncia que tot recte a per els últims 6km! 6km de trenca-cames constant, ara em dona per pujar una miqueta, ara ho baixo, ara vaig pla i torno a pujar una mica... bofff psicologicament una mica dura i el quàdriceps donant senyals de que comença estar fins els c******s ! jeje Diviso la presa i un últim tramet de aire congelat (més del que havia estat fins ara), zones opaques i una mica congelades, oju peligru, arribada a la presa i a per l'últim tram ! Transició a velocitat del so i apa a cór..r.r.rrr.rrreeeeer !!  
1ra transició
Sortida btt
Primers km btt
Hola me llamo quádriceps derecho y vengo a putearte !! Fantàstisc, primers metres de corre després de la transició mortals, moment de pensar en el cor més que en el cervell i a tirar endavant, arribo al tram de pujada, igual que la 2na pujada del 1r tram, així que ritme constant i anar pujant fins que bonament vaig poder, el quàdriceps diu que si és pujada no treballa... aconsegueixo arribar al punt més alt i cap a avall, així que cos no et queixis, que si va poder baixar del Pedraforca corrent amb el tormell esguinzat també pots fer aquest ridícul últim km !! Últims metres, la gent animant, el Jan amb les orelles ben dretes desitjant venir cap a mi i se acabó: linea de meta creuada !!! 
Arribant !!
Sennyores molt simpàtiques a l'avituallament d'arribada !!
Ara si que puc dir: finisher d'una duatló de muntanya !! amb penes i treballs però sino no tindria emoció !! jaja Molt bones sensacions, tot i el quàdriceps, molt còmode en els trams de trail, disfrute al màxim en el tram central de btt de rodada, patiment en el moment crític de punxada... ho poses tot en un túrmix i en surt la meva experiència en aquesta duatló !!

Recuper-ho forces deborant els talls de taronja de l'avituallament d'arribada, i una bon entrepà de botifarra per acabar la jornada !! El Rafa ja està ben congelat d'esperar-me i el Jan ... bueno, indignat perquè ell no ha corregut ! jeje Però s'ho a passat prou bé :D Agafem els trastos, i ben calentons a dins el cotxe, que ja tocava !, cap a Manresa que ens espera una bona paella :)
Jan disfrutant mentres servidora pedalejava
Felicitar a l'organització, un 15 !! Punts de control i voluntaris per tot arreu, sempre amb agradables paraules per continuar endavant, atents, organització espactacular i molt bon ambient !!! I els panets dels entrepants terribles !!! 
Us deixo amb el track de la totalitat de la duatló amb un temps desmesurat, ja que vaig parar el crono 10 min després d'arribar i les parades tecniques semblen més que m'hagues parat a fer el café !! jeje En definitiva, un temps total de 2h 53min 13seg :)

No hay comentarios:

Publicar un comentario