Tossa de Mar - Puig de Ses Cadiretes 2013

Novembre del 2013, ja ha passat tota la temporada d'estiu i els turistes sembla que van tornant els seus llocs d'origen, i nosaltres aprofitem per fer una escapada a Tossa de Mar, i sí, no només per anar a remullar-nos el cul a la platja, també per descobrir el seu paisatge del voltant, i que millor que pujant a un dels puigs més alts de la zona i que forma part del grup dels 100 Cims catalans: Puig de Ses Cadiretes. A caminar!

Accedim a Tossa de Mar per la carretera GI-681 que ens porta directament a la zona poliesportiva del poble, allà i deixarem el cotxe. Arrenquem la sortida borejant la Riera de Tossa (12m) que la creuarem uns quants metres endavant i on ja hi trobarem les primeres senyalitzacions, seguim la que ens indica el Puig. Només creuar la riera ja comencem la pujada que ens portarà a la putna del iceberg de Tossa, au, amunt que fa pujada !
Primer pal indicatiu just creuar la riera
De camí al coll del sastre
La primera aturada serà al Coll de Sastre, on ens indica les diferents cales i alguna la podem veure des d'allà mateix, amb la xafugor que fa bé donent ganes de deixar el puig per un altre dia i anar directe a les cales! Però no ens desviem del destí, que sino no arribarem mai. Continuem pujant, i tot i ser un dia bastant tapat, ens toca la zona de sol just quan aquest li dona per sortir!
Coll del Sastre
Anem fem pujada i bebent glops d'aigua, el Jan ja comença estar fart de la caloreta però el vaig remullant perquè no s'em queixi tant! jeje, fem una corba tancada a l'esquerra, caminem uns quants metres, i per aquells que no us mireu la totalitat de les rutes com jo... sorpresa! Ens topem de morros amb lo que queda de l'ermita de la Mare de Déu de Gràcia! Una petit creuament de camins amb les parets que queden de l'ermita fa del lloc amb una sensació espiritual bastant elevada, això, o potser era la calor i la sensació d'humitat que ja m'estava fent veure les estrelles ! Tot i així, l'ermita i el seu conjunt feia un lloc especial.
Corba tancada a l'esquerra del Coll del Sastre a Mare de Déu de Gràcia
Indicadors avanç d'arribar a Mare de Déu de Gràcia
Mare de Déu de Gràcia
Mare de Déu de Gràcia ja encaminant el camí cap el Puig
Un cop haver vist a Déu a l'ermita... encerteu-la, continuem pujant ! Ara sí per zona obaga i on ens trobem les pujadetes més pronunciades, pel camí ens anem trobant a ciclistes i el Jan es pot distreure una mica i de pas amb l'afany d'enxampar-los, m'ajuda pujar el cul cap el Puig. Després d'una corba pronunciada a l'esquerra ens queda un tram amb unes vistes fantàstiques de tot Tossa i la costa, pasem pel costat del Montllor que ens queda a la nostre dreta i continuem recte seguint les senyalitzacions.
Vistes de Tossa des del costat del Montllor
Finalment arribem a un tram de pista completament pla i obag (que és molt d'agraïr) i just al mig ens trobem un senderó marcat direcció el Puig, ens endisem el bosc, fem alguna ziga-zaga amb als ciclistes i de cop i volta ja hem arribat al Puig de Ses Cadiretes (519 m) ! En 6 km ens hem pulit 500m de desnivell totalment positiu, no esta malament! jeje Pugem les roques que conformen el puig, amb el seu punt geodèsic, banderoles, llibres de visita i pessebre. Ens fem les fotos de rigor, descansem una mica i apa, cap avall, que todo lo que sube baja !
Puig de Ses Cadiretes i tota la seva indumentaria!
Punt geodèsic de Puig de Ses Cadiretes
El Jan treient un pam de llengua desde el Puig jeje
Desfem el senderó que ens ha fet arribar al Puig, fins arribar a la pista planera, allà podem desfer el camí fet o acaba de realizar la volta circular, com no ens agrada repetir el que ja hem vist, tornem per l'altre banda i fem una baixada bastant al trot, mig corrent mig caminant, que sembla que el Jan té ganes de tornar aviat a casa! jeje Pel camí ens trobem a varis ciclistes més, i deu ni do amb les baixadetes! Algunes pendents feien respecte per anar amb bici! Per sort és tot bastant obag (tenint en compte que hem anat pel matí) i anem passant tots els Montllon's que hi han escapats per la serra (els turonets).
Indicatiu en plena baixada
Poc avanç d'arribar al punt d'inici, ens anem trobant families, parelles, passejant bastants gossos, caram, que pasa aquí? Hi ha reunió perruna o com va això! Doncs no, tenim la protectora de Tossa just davant nostre, la qual i passarem pel davant, si no haguéssim anat amb el Jan encara haguéssim entrat a treure el cap i xafardejar una mica. Tot el camí que ens queda de tornada el cotxe només fem que creuar-nos gent i gossos pel camí! Uou, quan voluntariat! Fantàstic!
Una de les últimes vistes que podem veure de Tossa en la baixada
Creuem altre cop la Riera de Tossa i aconseguim arribar el cotxe ja que el Jan primer s'entretenia a saludar els seus companys canins, fins que deuria pensar que hi havien masses jeje

Acabem la ruta ben cansats, no pas pel recorregut com a tal, sino per la humitat del mar que no estem acostumats a patir al Pla de Bages jeje Tot i aixì, una ruta molt amena per si es va a passar alguns dies a Tossa i canviar la rutina de la platja per una mica de muntanya, i sino, sempre quedarà l'alternativa de la ruta de les cales que hi tenim allà al costat!

Si es realitza en ple estiu aconsello portar bona quantitat d'aigua, ja que no s'en troba en tot el recorregut, una bona gorra o barret, crema solar i ganes de fer pujada jeje Us deixo l'enllaç del track, salut i km's!